Wednesday, June 27, 2007

FATHERLY BOND

My cenonet has always been attached to her papa. When she was but a few days old, dear hubby actually took her to sleep in his arm. Terperanjat beruk la jugak aku memula tu sebab terjaga tidur discovered cenonet was not in her cradle. Tapi bila tengok atas sofa, rupanya her papa was fast asleep with cenonet on his arm. This was when aku baru beranak - a couple of days after.

Alesha had always favoured her Papa. At times, aku memang terasa tapi over time, dah tak larat nak terasa.So aku swollow aje la perasaan tu and try to be thankful at least i married a responsible man who loves his children.

Lately ni father-daugther bonding makin obvious. hari tu, hubby gi jenjalan ngan guy friend dia..Kenkonon nak check out football boots kat Pertama and supposedly to be guys day out. Tapi si hubby offered to bawak cenonent along. So kuarla outing anak beranak tu berdua ngan maknya dok kat umah tengok tv.

Before that, hubby bawak cenonet gi OU window shopping. I was at work masa tu. So kuarla la anak beranak tu berdua.

Sekarang ni sejak vocab cenonet makan banyak..dah pandai demand. Papa..gang..(papa ..pegang) this is when she wanted somebody to hold her hand and ALL THE TIMES it will be tangan papa yang dia nak pegang.

Semalam..waktu nak tido. Aku ajak dia tido atas tilam kecik dia depan tv. Hubby was on sofa tengok tv. Dia turned to her papa..papa..sheep (papa..sleep) and tarik tangan papa baring tepi dia.

Itu tak masuk citer kalau dia cium. All the times, kalau dia tengah mood nak kiss orang, she will kiss me and without asking kiss his papa. Kalau dia tengah medium-mood ok-ok je nak kiss..if u asked her, she will kiss and turn to papa to put one down on his cheek. Kalau langsung takde mood, bila papa mintak, papa sorang je yang dia cium.

Again macam aku cakap tadi la..dah tak terlarat nak terasa. I am merely thankful.

7 comments:

Fid said...

alahaiiiiiii
yg akunyer kes terbalik..daddy dia yg terasa...
dia sikit2 mimi mimi.....
semua nak mummy....daddy mlm td kena tolak terjun katil tgh2 mlm...

knv said...

haa...ni masanya nak kena tambah lagi sorang (dua orang pun ok...)...takpe sikit hari lagi bila dapat adik meriah la sikit...

mamaDhea said...
This comment has been removed by the author.
mamaDhea said...

(SORRY.. terdelete plak komen aku, sib baik sempat copy..)

hee..
dhea pon lebey kurang akif kots Fid.. sbb tak kesah sgt pon ayah dia ada ke tak.. tp klu ilang kejap mula laa mencari.. sib baik Hubby aku tak kisah sgt.. takde plak aku nmpk perasaan jeles dlm diri dia, bila dhea dok nangis² nak ngan mama gak.. tak kuase kot dia nak jeles..

tp aku perasan bila dhea lebih pilih atok berbanding ayah dia, pandangan Hubby aku cam lain sket.. ye ler, jumpa ayah pon semingu 2/3kali jek.. jumpa atok hari², pg ptg siang mlm.. aku sllu ckp kat Hubby camtu, supaya dia tak tensi sgt....

Rizza said...

rehan..
hassan ni lak kalau bapak dia ade..bapak dia le ..jadik rimau le..jadik kude le...suruh bapak lukis le...apa2 bapak...nak susu je carik umi..hhehhehe...tapi kalau jln umi tak ikut tak leh...hehhe melalak...hahha..kalau bapak naik bas dia tak ikut..melalak..haru....

ehhehe
rehan ..ko ajak2 le alesha main masak2 ke ..mesti dia ikut ko..ehhhehhe

Anonymous said...

yahahaha...aku rasa most of the kids in this world mmg akan lbh fond dgn daddy depa larrrr...reason???? sbb daddy selalunyer lbh happening dgn budak2...whilst mummy plaks...more concern&caring and over protective type...which is..itu tabley..ini tabley...takut sgt anak2 jatuh ke ..luka ke....yada ..yada....
that's why kids akan rasa lbh byk freedom dgn daddy!!!!
itu aku punyer pendapat yg aku reka sendiri larrr kan..ihiks
tp deep down their heart,they know who's their mummy okey??! hehehe

pinkytoe said...

tu la korang, bak kata aku, aku dah tak larat nak terasa. Lagipun, aku pikir, kang dah ada anak lagi sorang ni, aku sendiri yg dah tak larat nak melayan dia. Biarla pak dia yg layan ni. Asalkan ada orang yg melayan dia, cukupla. Jangan kurang kasih sayang udah.