Wednesday, August 15, 2007

This is my country

Korang baca tak news pasal this malaysian student yg bodoh nak mampos mempelbagaikan lagu negaraku tu? I mean..ya lah..aku tau la banyak lagi news yg boleh dibaca dibandingkan news yg remeh cam ni..tapi hati aku panas betul bila baca news ni.

Mulanya aku ingat its a malay student. eii memang aku nak sumpah seranah satu keturunan dia dah. Apa punya jenis parent yg brought up kan anak melayu cam gitu.

tapi lepas aku tengok video tu, n di confirmkan oleh media massa, its a chinese boy. So before aku go on rampage pasal isu ini, i need to caution sapa sapa on sensitivity of this post. Rasa rasa you are a chinese or of some other race or have this whole malaysian concept in mind including malay, chinese etc etc, get out of here please.

Ok..back to my rampage, i have always have a certain dislike for other races. I am a self professed racist. yes it sounded harsh and living in a so called new age world, i should be stoned to death for admitting such thing.

Tapinya kan, aku memang menyampah dengan sikap bangsa bangsa lain yang tak sedar diuntung. This new is exactly contoh yg membuatkan aku menyampah. Dahla tak reti cakap melayu dengan betul, dengan mak bapak dia pun tak reti cakap melayu, ada hati pulak tu nak mintak public apology through MCA. CIT!!!!

Cuba soh mak bapak dia recite rukun negara sat...eiiii aku potong jari dia tak tau apa benda tu rukun negara.

Orang-orang macam ni la menjatuhkan negara. semangat cintakan negara tu tak de langsung. I mean...jangan sebut la pasal sayangkan negara in the sense of jangan buang sampah merata-rata, cintailah sungai kita etc etc..benda yg simple cam lagu negaraku tu pun dia buleh buat main.

Orang orang cina kat malaysia ni memang tak sedar diuntung. Ni la contoh yg paling terdekat. They think just because they are economically strong, dia orang boleh buat apa yg diaorang suka without having respect to the country, bangsa dan negara.

Korang tengok tak berita masa tokey MCA tu baca public apology..naive la...tidak berniat la..etc etc..EIII cina bangsat..umor ko tu dah berapa yang ko nak cakap diri ko naive..tak berniat la..

Aku memang hangin satu badan pasal benda ni. Kalau boleh nak tulis surat mencarut kat family dia. tengok muka bapak dia pun aku menyampah. Sama bangsat la semua keturunan ngan bangsa-bangsa korang tu. Eiii memang aku tak leh terima la cina celaka macam ni.

Yang mengeramkan aku tu..menteri menteri bedebah kat malaysia ni pun tak de la pulak nak komen banyak banyak pasal hal ni. Tapi kalau part si pelakon tu tersalah cakap pasal english language tu, pandai lak korang melenting lenting nak carik publisiti murahan. Bila benda ni jadik, korang diam kan aje. Ni satu melayu bongok!!

Tadi aku baru dapat keratan berita pasal Pak Lah on freedom of religion. Eiii...tak leh cakap banyak la aku ni..kang kena SB pulak blog aku yang ini.

The point is, aku layman ni sangatlah tak setuju dengan kebangsatan bangsa-bangsa yg tak sedar diuntung ni. Dah la menumpang negara orang...opressed bangsa lain...memang wajar la ko ni diracistkan...

Geram...geram..

1 comment:

Rizza said...

rehan..
memang begitu le...negara kita ni aku rase akan aman n bersih serta harmoni dan tanpa rasuah jika kaum2 ca ya ni tak de...sebenarnye yg memburukkan dan menjadikkan negara kita teruk serta rakyat pun korup..semua tu sebab ca ya tu...mereka tule punca...
sebab tu le derang tak sedra diuntung....
oh ye...satu lagi...
org indonesia leh berbangga cakap indonesian..termasuk la ca ya sana..mereka siap tanya aku..kenapa org ca ya msia tak reti cakap melayu....haa..tu dia... tak de semangat cintakan negara usah cakap..memenag depa le yg memburukkan.....org melayu kita ni jenis lembut....tak macam melayu indonesia.....melayu kita baik hati sgt...tu pasal le jika ketua negara tak kuat..maka makin banyak la isu2 yg tak sepatut nye naik.....cam yg baru2 ni le....mintak macam2 lee.....pi gi dah....