Friday, September 21, 2007

Nasib anak-anak kita

19hb Sept 2007 ritu office aku buat a bit of social function- bagi makan anak-anak yatim n old folks kat equtorial hotel. Memula tu aku tak plan nak gi pun. Dok pikir iyo iyo je aku nak nyambut anak yatim, anak aku kat umah tu aku tak layan. Tapi lepas fikir punya fikir punya fikir, aku pun decided what the heck, gi aje la. Lagipun bukannya aku menolong sangat pun dengan keadaan aku yang tengah memberat giler ni. Just tolong tengok-tengokkan handbegs collegues aku yang sibuk kerja tu aje.

Bila bebudak tu dah start datang, kitaorang dah preparekan door gift. Dalam tu ada la beg skolah and some stationery stuffs. Tapi yang aku nak ceritakan la...Ya allah..sebaknya aku tengok keriangan diaorang.

Aku tak tau la whether its just my preggy hormones, atau memang bukan aku sorang je yang sebak..tapi punyala seronok bebudak tu dapat goody begs siap ada yang excited meloncat cam monyet pun ada. Aku tengok keadaan anak aku yang ditatang bagai minyak yang penuh tu, and aku tengok macamana helper/guardian diaorang layan diaorang..aku harap la umor aku panjang untuk jaga anak aku sampai dia dah beranak pinak nanti.

Bukan la aku nak cakap helper/guardian anak2 yatim tu tak jaga diaorang ngan baik, tapi tahap kemesraan tu tak sama dengan belaian tangan mak bapak sendiri. Tapi on second thought, diaorang dah nak spend masa menjaga anak2 yatim tu pun aku rasa dah cukup bagus.

Most of the time, aku tengok yang besar akan jaga yang kecik. Kids being kids, memang la anak2 yatim yang kecik-kecik tu ada gak yang ala ala hyper. Tapi aku kagum betul dengan konsep 'big sister-big bro' ni. Aku tak rasa senang untuk kita jaga orang lain..apatah lagi kalau 'kita' tu pun only dalam 10 - 12 tahun je umurnya.

Apa pun, i was glad i decided to join the function. Malam tu aku tido peluk cium cenonet lebih sikit. Apa la nasib dia kalau aku n paknya umor tak panjang....

Selingan:
Week 29 lepas baik high fever, aku kena sinutisis yang hebat. My left eyebrow/forehead area is in excruciating pain. Aku rasa nak hentak kepala aku kat dinding.

1 comment:

Fid said...

raihan
mmg akan sebak la kalau tgk anak2 tak beribu bapa ni...
mesti terbayangkan anak aku yg manja tu kalaulah aku tak de macam mn dia nak survive?
tambah2 le ni 24 mommy...
sia bleh buat2 main tanya daddy dia..
"r u mommy?'
blm sempat daddy dia jwp dia dah jwp
"no no no nooo...dish (this's) mommy" sambil peluk aku...bayangkan la..

haaa..ko jgn buat hal hentuk kepala kat dinding kalau ko tu berniat nak jaga cenonet sampai dia beranak pinak...