Tuesday, April 8, 2008

The vanity in me

This post is about me.. me ..me..and the vain me.

I have always tried to potray myself as this confident 'young' lady despite i am a head shorter or 10 kilos heavier than the rest of peeps around me. I have always tried to say that i dont care how i look, i am easy in my own skin.

BUT seriously...who am i kidding. I wish i am 5'8" instead of 4'11". I wish i am 50++ kilos instead of 70++ kilos.

I know there is nothing i can do with my height. Except buy more 3" heel shoes. But my weight..hmm that is another issue.

Weight has always been my problem. Even before i was married, I was forever within the 60 - 65kgs range. If my memory serves me right, with the help of a particular pill, i managed to reduce to a suprising 60kgs for my wedding. And i looked damn good. Clothes fitted nicely on me..and i remember feeling so great and sexy.

Now after 4 years in marriage and 2 kids after that, i am 10 kilos heavier. *sigh* sigh*

I dont feel quite so good about myself now..and come on...who can feel sexy with 2 screaming kids demanding attention and such.

But feeling great and looking sexy are just not for people around me. I need to feel great and desirable for myself. So i can still 'feel' as a woman rather than a mom.*sigh*sigh* again.

Just another luahan rasa coz i think my XXL pant is getting tighter around the waistline these couple of days..huhuhuhu...camna nak kurus ni!!

16 comments:

cysev3n said...

camne nak kurus? heeee.. ada org suggest layan oat pepagi.. tp aku tak daya nyah.. kurang makan nasik.. byk makan lauk - rebus, panggang berbagai.. harus le pi kenny rogers hari2.. boleh?

Anonymous said...

aku pun tgh pulun nak turun kan inci perut dan peha aku ni.

skrg aku tak mkn malam. tp aku tau, nak maintain metabolic rate, kena mkn jugak. jd aku mkn la cereal anak aku/ buah/ minum milo.

seriously, beb. aku mmg desperately nak turunkan berat badan!

knv said...

ya rabbi!!
yan! lola!

hangpa ni memang dah kurus la nak turun camno lagi tu!

ni mak ni tak habis2 lagi tong gasnya weh! stress nak jumpa orang.

oh oh oh oh raihan! sesungguhnya aku ngertik sungguh ngan perasaan hang tu!

benci betul tau berat mencanak2 nih. last 2 months aje terpaksa beli 6 helai blouse baru. sebab meluat bila sarung hak lama ketat kat ketiak la, kat buntut la, kat belakang laa....

arrrrggggggghhhh.. tensennye!!!!!

knv said...

lagi satu,
kau tak vain.

sebabnya akulah orang paling vain dalam dunia!!

Fid said...

haaaaa
korang semua
aku dah mai
hangpa semua ke tepi ke tepi
bagi laluan...

ms lola ngan cik yan hangpa berdua tolong pi dok penjuru dinding sana naa(sambil tunjuk2 tgn ni)

Ya ampunnnn...
aku pun paham sgt2lah perasaan ko raihan oooiii
segala feeling bagai aku amat faham...

bayangkan bila lalu depan butik(takyah butik mahai) lalu kat area baju2 kat tesco pun jadi...rasa eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....jiwa ragaku terseksa tau!!!!

aku kan.....mmg gegila nak turunkan berat badan..
aku dah rasa sangat heavy tau!
senaman...hangat2 taik ayam...sakit ati sungguh...
tak tau nape susah benau aku nak disiplin bab senaman ni
aku harus wajib join team hoki balik kot....
baru aku bleh senaman berdisiplin..sapa2 nak buka team hockey????

ishh panjang jela plak....
aku buat entry sendiri laaa.
karang korang gi baca naaaaa

Anonymous said...

amboi, cik yan. ko tgk si fid ni. ada ke dihalaunya kita. dia tak tau ke perasaan org (seperti aku) yg selama ini berada di bawah paras 50kg, tetiba naik kpd 55-56kg?

mmg le aku di mata kasar org lain nmpk kurus.. tp hakikat nya, bila seluar2 pun dah ketat.. tak nayo? aku tak koser nak invest beli seluar2 baru weih...

ish, tabley jdk. aku nak tulis kat blog aku jugak ni. korg tungggguuuuu

Rizza said...

hahhah yan, mimi..nasib le ko kena ngan fid..ni aku saje menyampuk ..sat gi aku pun dia suruh dok kat penjuru hahhah

fid...jom bukak team hoki..aku boleh..tak pun volleyball best la gak..kot2 tak larat ..meh kita lari 100m ke 200m ke ...4x400m ke...boleh ke????? jom..lama dah aku tak bersukan begini..asyik "jln kaki" tour pekan toowoomba je ni..hehhhe

rehan... sorry menyampuk je ni....

Fid said...

ms.lola
ya ampun
mai mai mai ....

rizza...
hahahaaa
jgn ajak aku main netball je lain2 boleh..netball can not gooo....

pinkytoe said...

oi..aku baru la ni free sket nak jawab.

ha ah, aku setuju ngan fid. Ko lola ngan yan dok satu corner. Bukan aje dok kat satu korner orang kurus, aku siap open table lagi suh korang makan benda yg gumok gumok. Biar gedempol cam aku gak..huar har har..(ketawa evil)

Fid, aku lalu butik mahal ke butik murah ke..lalu kat pakaian plus sizes pun aku terseksa. Bukan aje terseksa sebab pakai semua sendat mendat, tapi seksa sebab rm aku abis asik melantak je...

Huhuh..FYI, opis aku ni kat OU. Hari2 aku makan benda gemuk gemuk (desser cam sedap sedap) pastu mahal lak..Dahla gemuk, miskin pulak tuuuuuuuuuuuuu...huhuhuhuhu

Anonymous said...

adoi korg... aku ni nak pengsan gelak. boleh?

cysev3n said...

sorry fren. mak dok umah 2-3 hari ni.. babysitter kurang sihat..

apa kes nak tolak aku dgn Ms Lola duduk tepi? aku ni pun selalu layan 55kg and below taww.. ni dah 55kg+..

tp bagi aku selagi dalam range BMI yg munahsabah, cool je beb.. keh keh keh..

ala, standard la kita dah beranak.. kasik ayat kipas diri sendiri sket..

knv said...

gemuk dan miskin? kahkahkah! simpati sungguh aku!

betullah! nak kurus bukan murah tau..!

Crazee Choc's said...

keh..keh... lawak la hampa ni...

fid... aku terbayang hang jalan sambil tolak org kiri kanan hang. hehee....

Diyanazman said...

camana nak kurus if u ask me jawapnya breastfeeding! hehe..
but hey, being a MOM does make me feel sexy and u should too... :)

Anonymous said...

diyanaazman,
i couldn't agree more!!!!

pinkytoe said...

kakak dynaz (hehehe..altho i think im older) aiyo..moi fully nursing also laa...tapi ini appetite tak mo turun. lagi mencanak sebab semua makan dah kuar aisayyyyyy