Wednesday, January 7, 2009

Alesha's 1st day at School

on the way to school.. Muka sangat excited.


dah sampai classroom..properly seated ..(tgh hangat lagi). Mak pak sangatla bangga sebab anak dok diam kat classroom sensoranng.




Assembly session. Nyanyi-nyanyi ntah apa-apa. Keteraburan dan background menjerit jerit dengan volume yang sangat maximum

budak yang tengah pegang teacher tu nangis dari mula aku masuk sampai la aku balik. Mak Pak takde. Bagus betul mak dia tinggalkan cam tu je. (not cynically tau. Aku memang respek mak pak yg keras hati nak bagi anak adjust diri sendiri - sakit ati aku pandang mak yg lebih dari anak siap dok kat kusi sebelah anak..)


Anak aku kat depan sebab dia paling kecik. hehehe. budak tu still nanges lagi..

Balik dari assembly. dah huru hara sedikit. tempat duduk pun orang lain dah duduk. Mode mantain masih ada.




pastu ada playground session. tgh main, the place got too crowded with kids from 2 classes. Alesha got restless n somehow terspot kitaorang yg kat tepi. Ended up tetiba nak susu.

Lepastu tu all hell break loose sampai satu cubitan telah dilepaskan. Cerita ringkas nye, aku ended up IN the classroom with the kids. Buek malu den yooo

Attempt today berjaya sampai pukul 10.00 am je. We'll see tomorrow

8 comments:

Anonymous said...

huhuuh..sume org punyer school uniform sgt cantik hokkay? danial punyer...usak dicerita..sadis ku melihatnyer..perhaps sbb aku enrolled dia msk montessori kot?

pinkytoe said...

HEHHE...Apa ada dengan uniform. pejam mata aje laaa

Erna said...

hihi..so cute la alesha!!
qdees kah??

ala..uniform anak aku lagi sempoi..ihiks! kadang aku rasa mcm nak keja tukang plan baju sekolah tadika2 jerk.. walaupun aku tak reti nak mereka baju ahaks!!
bukan apa..kasik stylo la sket..dah le mahal nak mampos sepasang!! grrrr!

Anonymous said...

COmelnya ALesha!! Mmg cantik uniform nya!!! Za, cepat tunjuk baju danial!

knv said...

serius mahal nyah! si twins punya sepasang 60 hengget. dah tu takkan nak beli sepasang sorang je? last2 bocor poket mak 240 hengget untuk 4 pasang nyah!

err.. sesapa kata beranak twins ni senang baik tarik balik kenyataan tu hahahahahah!

eh tapi yang twins punya uniform cute la jugak. depa pakei long skirt yang kedut2 gitu. tapi mak tak koser nak bagi depa skirt nyah harus tak sopan hahahahah!!

mamaDhea said...

oo.. qdees ek.. kiut ler alesha.. semangat gituh.. ;)

Unknown said...

raihan, entry kita serupa!!!

pinkytoe said...

hehheh...sah la q-dees. aku ni kan dok area cha ya nun alif. tadika lain semua ada sangat la dipelopori oleh mika ni sampai aku tak brp selera nak anta kat situ. ni la tempat yg tengah-tengah sket.