Wednesday, July 29, 2009

idea tarak

Idea nak memblog langsung tak de.

Azhad tetiba kena diagnose asthmatic. On monday, balik dari kerja berdesut jantung aku tengok dia dah napas pendek pendek. Nak pergi klinik pakar dah malam. Tried jugak ventolin nebulizer tapi tak berapa lega. cranky giler, tido pun prop-up atas bantal. Kejab kejab jaga merengek. makan tak nyusu tak makan..asyik nak dukung.

The next day langsung aku gerak pi pakar. siap kena sound ni kira teruk ni..berdesut lagi jantung aku sebab biar anak aku suffer sepanjang malam. Sekali kuar bilik doktor, siap berkepuk kepuk ubat campur inhaler sampai 2. huhuhu rabak mak. tak pe laa...asal anak aku sihat.

Hari ni dah nampak cam ok sikit. laki aku dah gundah gulana dia takde geng nak main bola. harapnyer prevention medicine tu works laa. aminn

4 comments:

mamaDhea said...

alahai azhad.. sian dia..

anak2 aku pon tgh demam ngan batuk.. hadif start sabtu ptg sampai laa semlm nmpk dah ok sket.. dhea plak baru start semlm.. hampir2 aku nak bwk gak gi spital tgh2 mlm.. skrg ni mmg musim demam2.. budak2 kecik lagi laa senang kena..

get well soon azhad.. take care ok!

Fid said...

oh oh......semoga cepat sembuh

mommyashvin said...

u're invited to take part in my Giveaway Contest!

Zaila Mohamad said...

Salam perkenalan..Anak sulung saya pon mengidap athma jugak..Samelah, malam tadi pon dia dah start semput, bibir pon nampak biru kehitaman..cuak jer rase..dahler ubat nebulizer dia tu dah habis..huhuhu..seb baik bagi ubat pecah kahak ngan ubat batuk then sapu vicks kat dada & hidung..baru nampak reda sket..
Actually dah lama dia xkena lelah ni tapi malam khamis lalu kami ada terbagi dia minum air coke, serious menyesal..bukan nak bagi sangat tapi dia yang beria nak..huhuhuhuhu..memanglah air gas ni musuh utama diorang..tambah2 kalau ada ais..tapi Alhamdulillah hari ni dah nampak ok sket dah;-)