Tuesday, June 17, 2008

Aktiviti Sekeluarga

Activity Family


Aktiviti 1 - Menonton Wayang.

wayang pertama, Azhad lepak ZZZZZ dari mula sampai abis. Alesha lak tak sampai 1/2 movie, dah ZZZZZZ jugak. Cerita Spiderwick Chronicles.

wayang kedua - Dr. Seus ntah apa apa says who (?) ni memang boring maut. Alesha dah boring tahap gaban sampai panjat kerusi. TU tak masuk dia whining jerit jerit tengah movie. Sabarrrr

wayang ketiga - Cerita narnia. Ini memang potong steam betul la. baru 15 min, Azhad dah jaga dari tido. Hentam melalak pastu asyik pandang belakang (kitaorang duduk belakang skali) aku pun naik seriau ada jembalang Narnia ke kat spot gelap belakang aku. Aku spend most of time kat luar menenangkan dia. Alesha lak 1/2 jalan dah tido. Hubby lak paip air nak bocor, dah tak tahan nak pangku Alesha. Gamaknya, 3/4 kitaorang keluar..Potong betul

wayang keempat KungFu Panda, ini memang syok gile. Seat depan kitaorang completely kosong and we went with family friends yg anaknya ala ala best friend Alesha. So kira aku dapat tengok wayang ngan damainya. Azhad lak woke up 3/4 of the movie. Tapi pakcik montel ni memang kartun freak kot (the only time i can leave him on his own when 613 is on the tv). Terbeliak-beliak tengok screen. So..yuhhuuuu attempt berjaya.



Aktiviti 2 - Karaoke

ahahhaha boleh caya tak? Haritu kitaorang anak beranak gi karaoke. Alesha balik balik nyanyi chorus lagu O! O! Ketahuan..dengan lirik ntah apa-apa. Azhad pun nyanyi jugak. jerit jerit up down seronok ntah apa sebab. Uwaaa..tapi tak leh direpeat selalu. Nanti pekak tuli anak-anak aku!!

Aktiviti 3 - Swimming
Wajarnya Alesha masuk swimming class next year. Aku tak mo masuk this year.Nak bg dia orientasikan minda dia dulu dgn alam persekolahan.Bila dah ok, baru nk enroll kan dia dgn the many classes yg suit my pocket. Haha

Aktiviti Papa
Laki aku takde aktiviti lain la except BOLA - BOLA - BOLA. Malam tengok bola, subuh tengok bola, tengahri citer pasal bola, petang main bola and the cycle continuers...BORING SUNNGUH

Aktiviti Mama
Uwaaa ini yang paling best. setelah hampir 5 tahun meniggalkan arena yg aku pernah berkecimpung ni, buat sekian kalinya aku menjejakkan kakiku kembali. boleh caya tak..Mak g clubbing!!! kuang kuang kuang. laki aku masa jemput aku pukul 2 tu aku tengok muka kelat semacam. Ala-ala rela dalam paksa gitu bagi aku gi. Lantak la labuuu..nak kelat camna pun. Dah bagi takkan la nak tarik balik pulak. tapi permasalahannya sekarang, kekawan aku ni dah cam naik syok pulak nak buat aktiviti ni untuk monthly basis. Yennadeyyy..ingat aku ni single lagi ke!!!

No comments: