Tuesday, May 27, 2008

Dugaan

nak di jadikan cerita, moi went to look for dear hubs anniversary gift sehari dua lepas. Then again, the woman in me (ceewaaahh..) mana boleh tahan kan.Takkan nak window shopping pressie cik abang je. Kakiku yg lemah ni (walaupun langkahnya makin mantap) telah memasuki beberapa 'boo-tiq' berjenama ribuan ringgit.

Adeiii memang mencabar kesabaran aku betul la. Aku puasa pun rasanya tercabar sebegini melihat kasut kasut dan beg beg nan indah. Nasib baik la aku ni bukan hand-beg-girl. Tapi itu pun aku rasa cam goyah gak iman aku. Particularly sebabnya this E-say-tan store kat the Taman* ada buat membership prebiu hari tu. CORRECTION: Aku bukan member ok. I am not that high-maintenance. Yg member nya adalah kawan aku.

well..1st thing 1st, kalau aku shoping sensorang, tak de hal la aku nak masuk 'boo-tiq' yg sebegini. I mean, aku tak kan pasang niat nak window shopping pun sebab aku tau sangatla jauh lagi perjalanan aku nak beli barang barang branded cenggini.

Yang keduanya, takde nye aku saja saja nak window shopping di the Taman*. Buat sakit kaki aku je jenjalan nak beli air pun cost me Rm10. Abih boraih jo.

tapi kerana kawan aku ni ajak (Friend : in case ko baca post aku ni - no pun intended) Aku dengan GAH nye pun masuk la all these boo-tiq.

*Gulp* *Gulp* *Gulp*

Itula perasaan aku. Gamaknya kalau kan takde kawan aku tu, Jangan harapla aku nak sentuh beg beg n kasut kasut yg namanya ala ala orang Italian, kenya, Strawberi, Teka-Meneka dan sebagainya. Oohh Bootiq kereta kuda beg Cik Ana tu pun aku singgah. AND I WISH TO NOTE ZIP BEGNYA BRAND YKK. Kuang kuang kuang..(no offense to you Cik Ana and the rest of peeps yg wear the brand - ini cakap orang penuh PHD sebab tak mampu beli)

The point is..aku saja je la nak tulis betapa banyaknya rm orang keliling aku waktu tu. and more aptly nak cakap...how wish aku adalah di antaranya (tak kisah la zip YKK ke idak - janji mahal ahaks!!)

5 comments:

Anonymous said...

kah kah kah...i cant help it la..i must say to u..aku dedulu pon skeptical sungguh bab zip YKK ni..tp to my surprise...ekceli..zip YKK ni sgt standard okey??? (mak dulu pandang lekeh gak YKK thingy ni..huhuhu) sbb FYI, pembuat zip terkenal ialah YKK beb..kira mcm inventor gitu..so,zip YKK sgt berkualiti. Mcm watch maker la gitu..TISSOT, TAG bagai..and not DKNY, GUESS (they r not watch maker...)kiranyer kalu zip punyer kategori..mmg YKK lah yg the best! hi hi hi..aku dulu pon tak pueh ati apasal bag COACH zip YKK...and FYI, that's one of the authenticity criteria for bag coach..buleh gitu?? haiyooohh...ihiks

knv said...

beb,
aku nak admit something. sebenonya aku tak layak pakai itu coach. sebabnya aku memang tak layaklah! sememangnya aku tak reti nak appreciate benda2 mahal camtu. aku rasa masa beli dulu nampak cantik aje.. tapi sebulan dapat kat aku dah jadi lunyai semacam. hahahahaha! dah sah2 la memang bukan muka aku nak pakai benda2 cam ni.

so pengajaran. lepas ni stick to Bonia. (err.. bonia yang aku berkenan tu pun dalam rm900. apa kess? zaman bila yang aku rasa bonia ni dalam 2-3 ratus je gitu ekk?)

pinkytoe said...

hahaha cik za oiii...sungguh nak defend si YKK ni. hahah...i think i know la HOW GOOD the zip is now after your very the detail explanation.

Ana.. aku pun ala ala ko je. Paling mahal aku beli lagi koro dr Mr. Bonia ko. ala ala anak buah kot..Mr. Sembonia. ahahahha

MrsNordin said...

Funny! I Share your feelings too on this. Tapi kalau dah Bonia harga >RM900, baik terus beli Coach saje, ya tak?

Thanks for dropping by at my blog!

Fahidayati Ramli said...

Cik PinkyToe,

nak tanya skit lah... macam mana nak buat gambar tangan yang counting days kat atas blog awak nih? saya nak buat jugak nak letak dalam blog... tapi tak tahu camane? boleh ajar kita?